»Ðøड« ENDURANCE


Join the forum, it's quick and easy

»Ðøड« ENDURANCE
»Ðøड« ENDURANCE
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

About connection problems ENG + FR

Go down

About connection problems ENG + FR Empty About connection problems ENG + FR

Post by Mig II Mon Mar 16 2015, 11:40

[ENG]
You must never forget that on a endurance race ... this one is about 30mn, as the others (4h, 24h ...)
 
your game stays always active continuously ... when you play on a server for 3 hours, there are some stops, changing maps etc...  here, no !
 
From the beginning I play to Trackmania (about 2006), it's stays as a constante way about it.
 
For avoiding a maximum of problems about disconnect, bugs or lags, I suggest you :
 
- to clean the TM cache before go on the game (and let the base at 600, no use to change for more, it will be worst)
- to clean your computer
- to stop all others applications on your computer you won't use directly for the game
 
About the skins :
 
- Yes, we're on war lol about tha non-national avatars, and we'll keep going on this way !
for a better connection for you, and so for all others players !
Anyway, it's one of our first rule from the beginning of our international competition.
 
- About the car skins, we suggest you to use your national skin, we tolerate personnal skins ... until a limit.
I mean we won't accept a player who comes to play with a truck, a plane, or a big visual skin, because it will be a visual embarrassment for other players. So we'll say him to change this skin for playing.
For other personnal skins, staying on "stadiums" models, we accept it, but never forget that if your personnal one is heavy as weight, you may have some penalization for your own connection.
 
So, hope you all a fine connection to have the most of pleasure on game !
 


[FR]
N'oubliez jamais que lors d'une course d'Endurance ... celle-ci d'environ 30mn, comme les autres (les 4h, les 24h...)
 
votre jeu reste tout le temps actif sans discontinuité ... lorsque vous jouez 3h sur un serveur, ya des changements de maps, des arrêts ... ici non !
 
Depuis le début que je joue, ça a toujours été une constante sur le jeu.
 
Pour amoindrir au max les risques de déco et bugs, je vous conseille :
 
- de vider le cache du jeu avant de vous rendre sur la course (et laissez-le toujours à 600, inutile de le monter ce sera pire)
- de nettoyer votre pc
- de fermer le max d'autres applications sur votre ordi
 
 
Enfin, concernant les skins :
 
- nous faisons la guerre aux avatars non nationaux, certes, et nous le maintiendrons !
pour une meilleure connection personnelle et pour celles des autres !
Enfin, c'est une règle de base pour notre compétition internationale depuis le début.
 
- pour les skins, nous préconisons les skins nationaux, mais nous sommes tolérants sur les skins persos ... jusqu'à un certain point !
Je veux dire par là que celui qui vient jouer avec un camion ou un avion, ou un véhicule trop imposant visuellement, on lui dira de changer, car cela gêne la visibilité pour les autres joueurs !
Pour les autres, en restant sur des modèles "stadiums", nous vous l'accordons, sachant bien sûr que si votre skin perso est très lourd, c'est plus vous que les autres qui avez le risque d'être pénalisé sur une connection.
 
Je vous souhaite à tous une bonne connection pour un max de plaisir sur le jeu !
Mig II
Mig II

Posts : 590
Join date : 2009-03-10
Age : 55
Location : Migland

http://dosteam.forumfree.it/

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum